به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد محمدیبخش، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه مراسم تکریم سرپرست سابق این سازمان و معارفه خود و در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه وظایف آتی سازمان هواپیمایی کشوری در حکم وزیر راه و شهرسازی مشخص شده است، در پاسخ به سوالی درباره قانونگریزی برخی ایرلاینها گفت: قطعا موضوعاتی که به عنوان ابلاغ حاکمیت در صنعت هوانوردی اعلام میشود از سوی همه رئوس و ارکان صنعت لازمالاجرا است. قانونگریزی را به هیچ عنوان نمیپذیریم و به شدت با آن برخورد میکنیم.
وی ادامه داد: در عین حال سازمان هواپیمایی کشوری یار و یاور ایرلاینها و مجموعهها برای توسعه صنعت است، چراکه این صنعت بسیار سخت و فناورانه است.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به نامه وزیر راه و شهرسازی به دولت برای مشخص شدن وضعیت بازنشستگان صنعت هوانوردی گفت: همانطور که مقام معظم رهبری بارها فرمودهاند، بازنشسته آیینه تمام نمای شاغل است و بازنشستگان به هیچ وجه از بدنه صنعت جدا نیستند. اکنون بخشی از بازنشستگان دچار مشکل هستند که باید به این وضعیت رسیدگی و دغدغههای مهم و منطقی آنها را برطرف کرد.
وی افزود: دستمزد اولین و بدیهی ترین موضوعی است که باید به آن رسیدگی شود. اما در عین حال باید دغدغههای مجموعه هما را نیز شنید و به آن کمک کرد. این جزو وظایف و تکالیف صنعت هوانوردی است.
محمدیبخش در رابطه با توسعه ناوگان هوایی کشور نیز گفت: بند یک ابلاغ مقام عالی وزارت به بنده در رابطه توسعه ناوگان است. توسعه و گسترش ناوگان یک موضوع بدیهی و بخش لاینفک مجموعه هوانوردی است، اما باید توجه داشت که گام اول اتکا با توان داخلی و نگاه به درون برای سرپا نگه داشتن ناوگان فعلی است.
وی ادامه داد: عرضه و تقاضا مهمترین عامل در تعیین نرخ بلیت هواپیما است. گسترش ناوگان و رقابتی شدن صنعت هوانوردی قطعا بر نرخ بلیت نیز تاثیرگذار خواهد بود.